Russia Today

Izvor: Wikipedija
Jump to navigation Jump to search
RT
Russia Today
Vrsta odašiljanja Televizija
Zemlja Rusija
Jezik engleski, ruski, arapski, španjolski, njemački, francuski
Vlasnik RIA Novosti
Razina Međunarodna
(kabelska, satelitska i internetska)
Početak prikazivanja 10. prosinca 2005.
Raniji nazivi Russia Today
Slogan (engl.) Question More
Službena stranica (engl.) www.rt.com

RT (ranije engl. Russia Today) je globalna višejezična televizijska postaja koju je osnovala Ruska vlada. Televizija je počela emitirati program 10. prosinca 2005. godine i za potrebe održavanja programa zaposlila je 100 novinara govornika engleskoga jezika iz cijeloga svijeta. Uz središnja studija koja se nalaze u Moskvi, RT ima lokalni studio smješten u gradu Washingtonu, kao i dopisništva u Miamiju, Los Angelesu, Londonu, Parizu, Delhiju i Tel Avivu. Televizija prenosi program na engleskom, španjolskom i arapskom jeziku. Iako je RT 2005. godine službeno osnovana kao autonomna neprofitna organizacija, u njenom je radu značajnu potporu dala i središnja vlast koja je u nju do sada investirala značajna sredstva. Cilj je televizije na međunarodnoj pozornici prenositi ruska stajališta o zbivanjima u svijetu kao i upoznati svijet sa zbivanjima u Rusiji. Programi RT-a su RT International, RT America, RT Arabic i Actualidad RT'. RT International, sa sjedištem u Moskvi, 24 sata dnevno emitira vijesti, dokumentarne filmove, intervjue, debate, sportske vijesti i kulturni program za koji kažu da pruža "ruski stav o glavnim globalnim događajima".

RT je brand "TV-Novosti", "samostalne neprofitne organizacije", koju je 6. travnja 2005. utemeljila ruska novinska agencija RIA Novosti.[1] Tijekom gospodarske krize u prosincu 2008., ruska vlada, na čelu s premijerom Vladimirom Putinom, uvrstila je ANO "TV-Novosti" na službeni popis glavnih organizacija od strateškog značaja za Rusiju.[2][3][4]

RT je često opisivan kao propagandno sredstvo Ruske vlade[5][6][7] i njene vanjske politike[8][9][10][11][12][13] te je također opetovano optuživan za svjesno širenje dezinformacija[14][15][16] od strane reportera[17][18], uključujući i neke bivše RT-ove reportere.[19][20][21]

Heidi Brown je 2008. napisala u Forbesu da "Kremlj koristi šarm, dobru fotografiju i zdravu dozu seksipila kako bi privukao raznoliku, skeptičnu publiku. Rezultat je zabavan - i neumitno ruski". Dodala je da je RT uspio "privući strance da barem razmišljaju o ruskom pogledu na svijet - koliko god on bio ekscentrično." Ofcom, regulator medija Ujedinjenog Kraljevstva, više puta je utvrdio da je RT prekršio pravila o nepristranosti te svjesno emitirao obmanjujući sadržaj. 13. studenoga 2017., RT America službeno je registriran kao "strani agent" pri američkom Ministarstvu pravosuđa sukladno odredbama Zakona o registraciji stranih agenata te mora objavljivati informacije o financiranju. Od 2014, RT-u je zabranjeno emiritanje u Ukrajini.

Galerija[uredi VE | uredi]

Vanjske poveznice[uredi VE | uredi]

Ostali projekti
Commons-logo.svgU Wikimedijinu spremniku nalazi se još gradiva na temu: RT
  1. Intervju s Aleksejem Nikolovim, generalnim direktorom neovisne neprofitne organizacije "TV-Novosti".
  2. Arhiva službene stranice premijera Ruske Federacije Vladimira Putina. Vlada Ruske Federacije.
  3. Morate navesti title = i url = dok rabite {{cite web}}.
    (DOC) (ruski). government.ru. Arhivirano s izvorne stranice na 27 Prosinca2008. pristupljeno 18 Ožujka 2015
  4. Vlada Ruske Federacije usvojila je popis sistemski važnih organizacija. РБК.
  5. Julia Ioffe, Što je Russia Today?, Columbia Journalism Review, Rujan-Listopad 2010.
  6. Beth Knobel "Ruske vijesti, Engleski naglasak: Nova predstava Kremlja okreće Rusiju Zapadu", CBS News, 12 Prosinca 2005
  7. Benjamin Bidder (13 Kolovoza 2013). "Putin vodi rat slika i propagande s kanalom Russia Today". Spiegel Online.
  8. Julia Ioffe, Što je Russia Today?, Columbia Journalism Review, Rujan-Listopad 2010.
  9. Benjamin Bidder (13 Kolovoza 2013)"Putin vodi rat slika i propagande s kanalom Russia Today". Spiegel Onlin.
  10. Luke Harding (18 Prosinca 2009). "Russia Today launches first UK ad blitz". The Guardian.
  11. Kramer, Andrew E (22 Kolovoza 2010). "Russian Cable Station Plays to U.S." The New York Times
  12. "Ukraine hits back at Russian TV onslaught". BBC. 2014.
  13. MacFarquhar, Neil (28 Kolovoza 2016). "Moćno Rusko oružje: Širenje lažnih vijesti". The New York Times.
  14. MacFarquhar, Neil (28 Kolovoza 2016). "Moćno Rusko oružje: Širenje lažnih vijesti". The New York Times.
  15. Logiurato (29 Travnja 2014), Ruski propagandni kanal upravo je dobio lekciju iz novinarstva od američkog State Departmenta, Business Insider
  16. Crowley, Michael (1 Svibnja 2014). "Putinova ruska propaganda". TIME.
  17. Peter Pomerantsev, Unutar Putinovog informacijskog rata, politico.com
  18. R.C. Campausen (10 Siječnja 2011), KGB TV će emitirati emisiju koju vodi antiratni veteran, Accuracy in Media
  19. John Plunkett (18 Srpnja 2014). "Reporter Russia Today-a podnio ostavku u znak protesta oko izvještavanja o MH17". The Guardian.
  20. Brian Stelter (24 Ožujka 2014). "Putin TV u kaosu". CNN.
  21. Gray, Rosie (13 Ožujka 2014). "Kako nastaje istina u Russia Today". BuzzFeed.