Razgovor:Stjepan Držislav

Izvor: Wikipedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Ovo je stranica za razgovor za raspravu o poboljšanjima na članku Stjepan Držislav.
Rad na člancima


Molim one koji znaju[uredi]

Sin je kralja Mihajla Krešimira II. i bio je u dobrim prijateljskim odnosima s Bizantom i njihov saveznik u borbi protiv bugarskog carstva.

Bugarski car Samuilo (980.-1014.) uspio je za nekoliko godina proširiti svoju vlast na Bosnu,

Car Samuilo jeli bio bugarski ili makedonski car jer nalazim kontradiktorne podatke. U ovome isključujem en:wiki.

--Andrej Šalov 19:59, 22. svibnja 2006. (CEST)

Da, vidim da su Bugari stalno nešto petljaju po makedonskim stranicama. Ne znam ni sam kako da se postavim, nisam povjesničar, no trebali bi jednog stručnjaka da to riješi. --Ante Perkovic 20:21, 22. svibnja 2006. (CEST)

Evo linka što mi ga Zeljko pošalje. Mislim da ovo zadovoljava. Hvala Zeljku. --Andrej Šalov 20:36, 22. svibnja 2006. (CEST)

Mislim da to nikako ne zadovoljava jer autor članka može biti bilo tko, ne vjerujem baš da za novine pišu diplomirani povjesničari. Prije će bit da se radi o priučenom novinarčiću koji je napisao ono što je čuo u srednjoj školi. Ajmo naći prave reference. --Ante Perkovic 07:39, 23. svibnja 2006. (CEST)

Еvo, da se uključim i ja sa povjestničarski izvori:

Ova je jedan dio iz izvora koji jednostavno opisuju država Samuila kao bugarska, Samuilo kao bugarski car. Mogu da produžim i dalje sa linkovi koji daje ne samo izvore, ali i refleksija povjesti da bi mogao da dokažem da moju tezu nije samo moja, no i teza vecima povjestnika. Verujem da je mozno da se nađe objektivmost, bez obzira na to tko sta je učio u Srednju školu. --Anton Keckarov 10:54, 23. svibnja 2006. (CEST)

Mislim da je bitno da ovo rijesimo. Zamolio bih sve suradnike da ne ulaze u urednicke ratove (edit wars) oko ovoga. Za pocetak, trebalo bi sve ove stranice oznaciti sa {{Točnost}} i iznijeti argumente na pripadajucim stranicama za razgovor. Takodjer molim da se ne zuriter sa skidanjem predlozaka o upitnoj tocnosti.

--Tycho Brahe 11:32, 23. svibnja 2006. (CEST)

Mislim da je prošlo dosta vreme. Argumente da je Samuilo bio makedonski car, a njegova država makedonska bar na ovaj stranici i na stranici Razgovor:Makedonci nisam video. Zbog toga mislim da je normalno da budu promenjene definicije da je Samuilo bio makedonski car.--AleksandarP 19:37, 1. lipnja 2006. (CEST)

Kad smo već kod toga, primijetio sam da su upitne i godine od kojih do kojih je Samuilo vladao... -- Dvorsky 09:31, 20. rujan 2007. (CEST)

Legenda o nastanku hrvatskog grba[uredi]

Dodao sam legendu o nastanku hrvatskoga grba koja se veže za kralja Držislava. Tu sam legendu pročitao u Povijesnoj čitanci još na satu povijesti u šestom razredu osnovne škole. U svakoj legendi ima i nešto istine. Flopy, 11:18, 1. kolovoza 2006.

Stjepan Držislav nema nikakve veze sa šahovnicom, nemojte navoditi takve podatke jer se šahovnica prvi puta upotrijebila kao hrvatski grb na Cetinskom saboru 1526 dakle u XVI st. i nema nikakve veze sa Držislavom u X st. Pustimo legende tamo gdje im je mjesto i nemojmo ih iznositi kao činjenice.--Danijel2006 (razgovor) 19:08, 18. svibanj 2008. (CEST)

Nitko to ne navodi kao gotovu neospornu znanstvenu činjenicu. Ali ta legenda postoji i to je činjenica koju treba navesti i navedena. Dakle, činjenica da postoji činjenica u ovom slučaju legenda. Osim toga u svakoj legendi ima i malo istine. --Flopy (razgovor) 14:16, 21. svibanj 2008. (CEST)

Odgovor na kontroverzu[uredi]

Dakle, evo nekoliko činjenica. To carstvo je po zemljopisnom i etnografskom (itd.) bilo makedonsko, no stručni izraz koji se preferira je "slavensko", i on je i najbolji.

A za upotrebljivanje "bugarsko" ima argumenata. Prvo, što je car Samuilo bio "car Bugara", i drugo, što je ova država našljednik starobugarske države očito, pa i njegova rekonstrukcija. Sveto Rimsko carstvo je našljednik zapadnoga rimskog imperijalizma, a nije ni imalo Rim tokom većine svoga postojanja i bilo je skoro isključivo (kasnije) germansko. --NI 00:50, 31. listopada 2006. (CET)

Legenda[uredi]

Prema nekim verzijama dobio je i vlast nad dalmatinskim gradovim. Prema nekima je osvojio nekoliko dalmatinskih otoka. 213.149.51.126 08:45, 15. veljače 2019. (CET)