Razgovor:Đuro Horvatović

Izvor: Wikipedija
Jump to navigation Jump to search
Ovo je stranica za razgovor za raspravu o poboljšanjima na članku Đuro Horvatović.
Rad na člancima


Ako želite uređivati, dajte navesti monografije, a ne neke nepoznate seminarske radove.--Epameinōndas (razgovor) 14:21, 6. ožujka 2011. (CET)

Dragutin Pavličević nije nepoznat. Gdje ima zapisano da je Horvatović bio Srbin po nacionalnosti? Na njemačkoj wiki ispod slike piše Juraj Horvatović.--Rovoobo oboovoR 12:11, 7. ožujka 2011. (CET)

Njegova tvrdnja da je Horvatović Hrvat je nepotkrepljena, a samim tim i nepouzdana.--178.222.151.174 19:15, 9. ožujka 2011. (CET)

Gdje je zapisano da je Srbin?Rovoobo oboovoR 12:19, 10. ožujka 2011. (CET)

Enciklopedija[uredi]

Ima li tko Enciklopediju Jugoslavije? Treba mi nešto o M. Černjajevu.--Epameinōndas (razgovor) 14:50, 6. ožujka 2011. (CET)

Mjesto rođenja[uredi]

Ovdje piše da je general Đuro Horvatović rođen u mjestu Svinjar (danas Davor). [1]--Rovoobo oboovoR 14:20, 7. ožujka 2011. (CET)

To što si našao nije tačno. Čista besmislica.--178.222.151.174 19:15, 9. ožujka 2011. (CET)
Moguća dezinformacija.--Epameinōndas (razgovor) 22:03, 19. ožujka 2011. (CET)

Đuro[uredi]

Ovdje se na 190. stranici ovog pdf-a spominje kao Đuro Horvatović. [2]

Wikicitati „У Крушевцу је 1. новембра 1876. године коман-дант бањског кора пуковник Ђуро Хорватовић на-писао извештај Релација битке на шиљеговачким висовима 7. октобра 1876. године.”
()
Wikicitati „Пуковник Ђуро Хорватовић био је "командант свију трупа између Вукање и Кревета".”
()

--Rovoobo oboovoR 12:19, 10. ožujka 2011. (CET)

Ovdje ga na stranici 19. ovog pdf-a Ivana Stojanović (Arhiv Srbije) isto spominje kao Đuro. [3]

Wikicitati „Главнокомандујући Тимочко- моравске војске био је потпуковник Ђуро Хорватовић.”
()

Rovoobo oboovoR 12:43, 10. ožujka 2011. (CET)

Očigledno da je u pitanju grěška pri pisanju što i nije rĕdak slučaj, pa ni kod arhivskog osoblja. Vidi samo kako sam sredio članak o ovom baji na Wikipediji na srpskom jeziku. Volĕo bih da i ti to umĕš. Odaću ti tajnu mog umĕća: idem u biblioteku. Ispod časti mi je da skupljam informacije sa neta. 'Ajde otiđi i ti jednom da vidiš kako se to radi. Dobra ti sreća!--Epameinōndas (razgovor) 21:49, 19. ožujka 2011. (CET)

Čemu pisanje e s kvačicom? Je li ti to Štambilj? Kubura (razgovor) 03:05, 20. ožujka 2011. (CET)

To je ѣ (jat).--Epameinōndas (razgovor) 11:57, 20. ožujka 2011. (CET)

Očito je da se koriste i Đuro i Đura. Ne bih rekao da je to uvijek i svuda grěška u pisanju. Možda se i sam koristio i jednom i drugom verzijom? Mislim da bi trebalo navesti da je bio poznat i kao Đuro. Ovdje se citira o njegovim odlikovanjima:

ORDER OF THE CROSS OF TAKOVO (Orden takovskog krsta - Орден таковског крста)[4]

Wikicitati „Lieutenant-Colonel Djuro Horvatovich (Đuro Horvatović - Ђуро Хорватовић), was decorated firstly with the lower grade by the Decree of 16 September 1876 (Official Gazette "Srpske novine" Nr. 232 of 19 October 1876) and then by the Decree of 30 December 1876 with the higher grade (Official Gazette "Srpske novine" Nr. 273 of 10 December 1876).”
()

Ovdje muzej grěši? [5] Ovdje ga na stranicama Pirota (grada čiji je prvi počasni građanin) pišu isto kao Đuro. [6]

Wikicitati „Za prvog počasnog građanina Pirota proglašen je Đuro Horvatović, pukovnik srpske vojske i komandant Timočkog korpusa u Drugom srpsko-turskom ratu 1877. godine u borbama za oslobođenje Bele Palanke i Pirota.”
()

Rovoobo oboovoR 10:12, 20. ožujka 2011. (CET)

Lěpo je sve to, mada... ako je u Općoj enciklopediji naveden kao Đura, onda je Đura.--Epameinōndas (razgovor) 11:50, 20. ožujka 2011. (CET)

Na sr.wiki, František Zach [7] je napisan prvo František pa onda Franja po izvoru Narodne enciklopedije, na stranicama SANU čak piše i Franjo [8]. Zašto nije samo Franja kao što je ovdje samo Đura?Rovoobo oboovoR 12:51, 20. ožujka 2011. (CET)

Svašta me ti pitaš... Zašto nije samo Franja?! Zato što ga je pisao student energetike koji veze nema sa (h)istorijom, a ja mu to duže vreme prebacujem, a on me ne sluša već tera po svom. Osim toga, Wikipedija ne može biti izvor za sebe. Nađi si neki relevantan podatak iz neke knjige, mani se tih web prezentacija SANU-a i kojekakvih lokalnih arhiva u Pirotu i Beloj Palanci. Otiđi jedared kao i ja u knjižnicu i uzmi na revers od Vladana Đorđevića Srpsko-turski rat. Knj. 1. Tamo ti leži odgovor na sva tvoja pitanja.--Epameinōndas (razgovor) 13:14, 20. ožujka 2011. (CET)

Nisam to naveo kao izvor već za usporedbu. Moguće je da je František "dobio ime" Franja po dolasku u Srbiju? Moguće da je i Đuro postao Đura na isti način? Usput, vidim na njemačkoj wiki si promijenio sliku gdje je ispod pisalo Juraj. [9]Rovoobo oboovoR 13:25, 20. ožujka 2011. (CET)

»Moguće je da su Hrvati Sloveni, a moguće je da su i Iranci (?!)«. Što sam sad rekao? To samo po sebi ništa ne znači. Iza toga mora da stoji neki izvor. Ni slučajno ne web prezentacija. I da, molim te, nemoj ga krstiti u Juraja, jer on to nije. Postoji najmanje sto zašto on nije Juraj. Nemaš nikakav izvor, stoga ostavi to kako jeste.--Epameinōndas (razgovor) 13:37, 20. ožujka 2011. (CET)

Nisam ga ja krstio u Juraj. Tako je pisalo na njemačkoj wiki, ispod slike, sve dok jedan anonimni suradnik nije promijenio u Đura što sam ja vratio na Juraj a sad si i ti promijenio cijelu sliku i izbrisao Juraj. Rovoobo oboovoR 13:52, 20. ožujka 2011. (CET)

Što fali novoj slici? Poslao nam je lično viši kustos Narodnog muzeja u Beogradu, treba da mu budemo zahvali svi redom, bez obzira koju Wikipediju uređujemo. Po koji put, nije Jura nego je Đura. Ni mi u Srbiji ne zovemo Stjepana Radića Stefanom, ni Ivu Lolu Ribara Jovom. Njegovo ime je Đura, tako piše u Općoj enciklopediji (ako sumnjaš u njenu tačnost, e onda nemam stvarno što da ti kažem) i ne dvoumim se nimalo da li je Đuro ili pak Jura. Ima li još štogod što ti nije jasno? Da raščistimo sad i mirna Bačka!--Epameinōndas (razgovor) 17:26, 20. ožujka 2011. (CET)

Opet. Uklonio si sliku na njemačkoj wiki gdje se on vodi kao Juraj Horvatovic. Nije stvar u slici nego što si uklonio Juraj. Slika je preuzeta iz časopisa "Orol" iz godine 1877.(Porträt). In: Orol, 8 (1877), Nr. 8, p. 117 gdje se on vodi kao Juraj Horvatovic. Full text of "Orol"

Wikicitati

„Juraj Horvatovié. (Vyobrazenie na str. 117.)

Celé štyri mesiace borili sa hrdinskyminulého roku naši súkmeňovci Srbi s presilou tureckých fanatikov, aby uvolnili ťažké jarmo nešťastným bratom v Bosne, Hercegovine a Bulharsku. Medzi srbskými vodcami, ktorí si v krvavých tých bojoch vydobyli palmu slávy za bohatierske činy svoje, stojí y prvom rade statočný plukovník Juraj Horvatovič.”
()

Evo ima još izvora gdje se vodi kao Juraj [10]

Wikicitati

„Ottův slovník naučný: 1897

Horvatovié Juraj, general srbsky if '835 v Gradisce ve Vojenské Hranici — i slouzil ve vojsku rakouském”
()
Wikicitati

„Historický archiv: Volume 45 Česká akademie věd a umění. Třída 1 - 1926 -

Horvatovič Juraj, srbský generál”
()

Rovoobo oboovoR 09:10, 21. ožujka 2011. (CET)

Što bi rekao moj prijatelj, una hirundo non facit ve, tj. jedna lasta ne čini prolěće. Da, ali to opet ne měnja stvar. To je upravo ono što sam komentirao: poradi prilagođavanja stranih imena i Česi su također bili skloni da pridaju našim ljudima njihova imena ukoliko za to imaju ekvivalent. Međutim, to što si našao je i dalje nedovoljno. Zašto, pitaš se. Jer moraš naći neku publikaciju na (srpsko)hrvatskom. Ja u Općoj enciklopediji, čiji su gotovo svi urednici iz Hrvatske, nisam naišao na nikakvo dvoumljenje da li je ovaj čověk Đura ili Juraj. On je Đura i tačka. Pomiri se s tim. Ne bih te slagao da je Juraj. Da je tako pisao ne bih ga krstio u Đura. Tvoji navodi baziraju se isključivo na isečcima sa google books-a (što i nije neki fazon, s obzirom da je to prevaziđeno...) i tebi je za cilj da dokažeš jednu apsolutno nebitnu stvar, dok ja imam za cilj da obuhvatim u članku svu njegovu dělatnost, počev od časničke sližbe do one diplomatske u Peterburgu. Baci pogled samo na članak na Wikipediji na srpskom jeziku i na onaj na Wikipediji na ruskom, tužno zar ne? Ko bi rekao da je i u Rusiji ovaj čověk poznat. Po svoj prilici ti je ovo prvi put da si se susreo sa ovim likom (slobodno reci, i meni je bio do pre godinu dana), jer da si znao za njega koliko npr. za kralja Tomislava sto posto bi ti nešto napisao o njemu, a ne ja... To opet potvrđuje da nema dvoumljenja čiji je ovaj general, tj. kojoj »strani« više pripada.--Epameinōndas (razgovor) 15:54, 22. ožujka 2011. (CET)