Razgovor:Vukovarski vodotoranj

Izvor: Wikipedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Ovo je stranica za razgovor za raspravu o poboljšanjima na članku Vukovarski vodotoranj.
Rad na člancima

Razlozi razaranja i teškog oštećenja[uredi]

Pošto vidim da Suradnik:IvanOS uporno uklanja moje izmjene, obrazložit ću ovdje svoje tvrdnje, pa neka ostali procjene da li je opravdano ili ne... Tijekom borbi u Vukovaru 1991. godine, Mitnica je, kao četvrt sa većinskom hrvatskom populacijom (i prije 1991.), bila snažno uporiše hrvatskih snaga. JNA nije borbama zauzela Mitnicu, već se čekala predaja 18. studenog. Iz tog razloga, prije samog završetka borbi u gradu, kao jedno od najjačih hrvatskih uporišta bila je redovno granatirana. Vodotoranj, pošto se nalazi na ulasku na Mitnicu i zbog svog oblika i visine, je primio veliki broj granata. Ja ne vidim u čemu je sporan moj dodatak "S obzirom da je Mitnica do samog kraja borbi bila pod kontrolom hrvatskih snaga..." rečenici da je vodotoranj pogođen sa 600 projektila... --Pera detlic (razgovor) 08:04, 19. svibnja 2016. (CEST)

Sporno je prvo bilo to što si se poslužio terminologijom Vojislava Stanimirovića ("posljednji bastion hrvatskih snaga"), a zna se tko je taj i što je radio po Vukovaru i okolici prije i poslije pada grada. Drugo, promijenio si sporni termin, ali uzalud. Informacija koju si dodao da je "Mitnica do samog kraja borbi bila pod kontrolom hrvatskih snaga" potpuno je nevažna. Srpsko je stanovništvo uglavnom napustilo Vukovar pred početak agresije i pridružilo se četnicima iz Srbije u razaranju svog grada. Ono malo Srba što je u gradu ostalo bili su petokolonaši ili su se u podrumima skrivali sa sugrađanima hrvatske narodnosti koji su s njima dijelili sve što su imali, da bi ih ovi poslije pada grada prokazivali četnicima kao ustaše i optuživali ih za nešto što nema veze s istinom. Baš zbog toga što su Srbi pobjegli iz grada, JNA i četnici nisu štedjeli niti jedan dio grada. Ubijali su i razarali svom žestinom tako da niti jedan objekt u Vukovaru nije ostao neoštećen. Vodotoranj je zbog svog oblika i visine bio pod posebnom paljbom, ali to nema nikakve veze s onim što si ti dodao u članku. Ne znaš što pričaš: jedno radiš, a opravdavaš nešto posve drugo. --IvanOS 20:16, 19. svibnja 2016. (CEST)
Prema tvom korisničkom imenu, rekao bih da si iz Osijeka i da se zbog toga smatraš mjerodavnim na temu Vukovara. E pa ja sam upravo s Mitnice (tu sam živio do 1991. godine), a nakon toga živim u okolici. Iskreno, nisam znao da je "posljednji bastion hrvatskih snaga" nešto što se vezuje isključivo za Stanimirovića. "Bastion" je riječ francuskog podrijetla i označava "uporište", a Mitnica je, kao što sam gore naveo bio posljednji dio grada u koji su JNA i ostali ušli (nakon predaje Hrvata). Ne želim da ulazim u to tko je napustio grad, a tko ostao u njemu i kad, niti da li je Stanimirović radio to za šta ga optužuju (koliko ja znam ni jedna optužnica nije podignuta protiv njega, a i ako jeste, ni za jednu optužbu nije dokazana krivnja). Mitnica je više stradala nego neki drugi dijelovi grada upravo iz razloga što vojska nije ušla u nju sve do 18. studenog. Samo sam to htio obrazložiti. A tvrdnja koju si iznio o Srbima koji su se skrivali sa Hrvatima da bi ih kasnije prokazivali i o Srbima koji su se priključili četnicima da bi razarali grad ne stoji. Ne kažem da nije bilo prokazivanja (ali to je učinilo nekoliko osoba), niti da su mnogi vukovarski Srbi sudjelovali u borbama u gradu, ali zar misliš da bi netko išao s namjerom da uništava svoju kuću? A bilo je ovakvih primjera na drugoj strani, gdje su Hrvati izvodili Srbe radi mučenja i likvidiranja... Znam da ovdje nije tema Domovinski rat, ali sam osjetio potrebu da ti ukažem na stvari u kojima nisu (bar ne u potpunosti) u pravu... Poenta mog dodatka tekstu je u tome da podrobnije obrazložim okolnosti razaranja Vodotornja, a ne generaliziranje "JNA i četnici su došli tu da sravne i pobijusve pred sobom"... --Pera detlic (razgovor) 09:15, 20. svibnja 2016. (CEST)

Graditelj[uredi]

IP je poprilično uporan i tvrdi da je vodotoranj izgradila zagrebačka tvrtka Tempo, a ne Hidrotehna kako stoji u izvoru. IP očito ne shvaća važnost navođenja izvora. Bez obzira na neprimjeren rječnik, ostavljam njegovu izmjenu uz ovu napomenu na SZR.--MAN_USK recider 23:58, 3. prosinca 2016. (CET)

Vraćeno je na Hidrotehnu za koju je već od prije postojao izvor, i dodan je još jedan izvor. IP neka izvoli dokazati suprotno. Naravno, prije toga neka se upristoji, što čisto sumnjam, jer se vjerojatno radi o blokiranom suradniku koji je ordinirao po wikipediji, kao i po ovom članku, tako da su njegove namjere vrlo jasne.--MaGaporuči mi 10:27, 4. prosinca 2016. (CET)