Branimir Bilić

Izvor: Wikipedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Branimir Bilić
Rođenje 14. studenog 1957.
Zvanje politolog
Nacionalnost hrvatska
Nagrade - Zlatno pero HND-a
- nagrada Foruma 21 za promicanje pojedinca i demokratske Hrvatske
- nagrada Europski krug za promicanje hrvatskih i europskih vrijednosti

Branimir Bilić (Studenci, 14. studenoga 1957.), hrvatski novinar, urednik i komentator.

Životopis[uredi VE | uredi]

Rođen je 14. studenoga 1957. u Studencima kod Imotskoga, gimnaziju je završio u Splitu, a Fakultet političkih znanosti u Zagrebu. Na HRT-u radi od 1982.[1]

Posebno se istaknuo novinarskim izvješćima s Kosova tijekom kosovske krize krajem 1980-ih, prijenosima događaja tijekom Domovinskog rata, a u novije vrijeme i komentarima tijekom posjeta pape Ivana Pavla II. i pape Benedikta XVI. Hrvatskoj. Također je uređivao i uživo vodio brojne emisije.

U rujnu 2012. ukinuta mu je emisija Puls Hrvatske, a otvorenim pismom poručio je javnosti kako su to učinili namještenici s HTV-a po nalogu vlasti, koju je tada vršila Kukuriku koalicija.[2] Početkom ožujka 2015. uputio je Programskom vijeću HRT-a pismo u kojem je, potaknut neprimjerenim ponašanjem Elizabete Gojan tijekom komentiranja predsjedničke inauguracije Kolinde Grabar-Kitarović, upozorio na niz problema na HRT-u, od kojih je, među ostalima, posebno istaknuo problem Dnevnika HTV-a kojeg obilježavaju „niska profesionalnost i kvaliteta, visoka ideologiziranost, politiziranost i politička pristranost u korist vladajuće koalicije i bivšeg predsjednika RH”. Od ostalih problema naveo je marginalizaciju hrvatske kulture, obrazovanja, znanosti, duhovnosti, poduzetništva i baštine te hrvatskog jezika i vrjednota Domovinskog rata, uz istovremeno promicanje jugoslavenstva. Kao posljedicu svega toga naveo je pad kvalitete programa i srozavanje ugleda HRT-a.[3] Već sljedećeg dana po objavi pisma počeo je dobivati prijetnje otkazom, a nakon nekoliko dana Pravna služba HRT-a je i pokrenula proceduru davanja izvanrednog otkaza.[4] Ipak, nakon promjene vlasti krajem 2015. ponovno je vraćen u program te od jeseni 2016. na HTV-u 1, u večernjem terminu vodi emisiju Hrvatska za 5.[5]

Emisije[uredi VE | uredi]

  • TV parlament
  • TV intervju
  • Misli 21. stoljeća
  • Znakovi vremena
  • Lice nacije
  • Puls Hrvatske
  • Glas za čovjeka
  • Hrvatska za 5

Izvori[uredi VE | uredi]